caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۰ ق.ظ

گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل + تصاویر

اردبیل با طبیعت زیبایش برای همه ایران گردها آشنا است. اما در کنار این طبیعت، تاریخ طولانی این شهر می تواند هر گردشگر علاقه مند به آثاری تاریخی را نیز راضی کند. یکی از بنا هایی که در نوع خود کم نظیر است و هر بیننده ای را خیره می کند مجموعه ی بقعه شیخ صفی الدین و خانقاه صوفیان در شهر اردبیل، این مجموعه که ساخت آن سال های سال طول کشیده است در واقع مکانی برای سیر و سلوک عرفانی و معنوی صوفیان بوده است.

این مکان آرامگاه شیخ صفی‌الدین از مریدان شیخ زاهد گیلانی است. او پس از مرگ مراد و استاد، جانشین او شد. طریقت خود را گسترش داد. این طریقت، تصوف (برگرفته از صوفی‌گری صفویان) نام گرفت. شیخ، خانقاهی در اردبیل احداث کرد که بعدها به بقعه او تبدیل گشت. بعد ها در دوران سلطنت صفویه گسترش هم پیدا کرد.

در زمان ساخت این مجموعه، برای آن که از تمامی فضا های موجود به بهترین شکل استفاده شود تلاش فراوانی شده است . در نتیجه شما می توانید یک مجموعه ی کامل از امکانات در این مجکوعه را ببینید از کتابخانه، مسجد، مدرسه، بقعه گرفته تا آب انبار، بیمارستان، آشپزخانه، نانوایی و تعدادی دفتر کار. نکته قابل توجه دیگر در این مجموعه استفاده از فرم‌های معماری سنتی ایران است.

این معماری سنتی ایرانی در درون خود مفاهیم عرفانی و صوفیانه ای را نیز بازتولید کرده است. به طور مثال ، مسیر دسترسی به بقعه شیخ از هفت بخش، به نشانه هفت وادی عرفان تصوف تشکیل شده که با هشت دروازه، به نشانه هشت نگرش تصوف از هم جدا شده‌اند. در واقع باید گفت که بقعه شیخ صفی‌الدین مجموعه‌ای بی نظیر از اجزای معماری اسلامی در قرون گذشته است که هنوز هم باقی مانده.

اگر بخواهیم روند تاریخی این مجموعه را بررسی کنیم. این خانقاه و ساختمان های اطراف آن در ابتدا شهری کوچک و خود گردان متشکل از بازارها، حمام‌ها و میدان‌های عمومی، مکان‌های مذهبی، خانه‌های مسکونی و حجره های درس بوده است . هم اکنون به یک مجموعه ی گردشگری زیبا تبدیل شده است.

نویسنده: فواد شمس

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

 گشت و گذار در وادی صوفیان اردبیل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۴
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی