caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ق.ظ

پاریس شهر زیبایی‌ها + تصاویر

بسان رهنوردانی که در افسانه‌ها گویند، همانطور که مهدی اخوان ثالث در چاووشی ترسیم می‌کند ما نیز می‌خواهیم چمدان‌هایمان را ببندیم، چشم بر هم بگذاریم و بر بال خیال سفر کنیم. سفری دور و دراز، یم به یم، صحرا به صحرا، شهر به شهر، ولایت اندر ولایت، بلاد اندر بلاد تا آبادی پاریس. پاریس پایتخت فرانسه است، فرانسه کشوری که می‌توان آن را سمبل انقلاب دانست و زمانی رهبر انقلاب اسلامی ایران را مهمان خود داشته است. فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و بزرگترین کشور اروپا پس از اوکراین یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است که 65 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن پاریس است. این کشور یکی از اعضای دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است. اگر بخواهیم درباره جاذبه‌های توریستی فرانسه حرف بزنیم باید گفت که فرانسه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که پرداختن به همه آن‌ها در این چند سطر نمی‌گنجد.

پاریس را باید دیدنی‌ترین شهر فرانسه نامید چه اینکه جاذبه‌های توریستی فراوانی را در خود نگه داشته است. یکی از مهمترین ویژگی‌های پاریس این است که گشت و گذار در آن آسان است و این به دلیل بافت شهری پاریس است که دارای مسیرهای مستقیم است و اماکن دیدنی آن کمتر در کوچه و پس کوچه‌ها پنهان شده‌اند. در پاریس با تهیه نقشه شهر و نقشه مسیرهای مترو به آسانی می‌توان به هر نقطه‌ای که می‌خواهید سفر کنید.

 پاریس شهر زیبایی‌ها

 پاریس شهر زیبایی‌ها

 پاریس شهر زیبایی‌ها

دیزنی لند سرزمین کودکان

 پاریس شهر زیبایی‌ها

 پاریس شهر زیبایی‌ها

 پاریس شهر زیبایی‌ها

این پارک زیبا سرزمینی است که به نام والت دیزنی شرکت سازنده انیمیشین‌ها کودکان نام گذاری شده است. در این پارک موضوعی، "میکی موس" و دیگر دوستان معروفش چنان جنجالی به پا کرده‌اند که تنها در سال گذشته ۱۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف اروپا و جهان از این پارک دیدن کردند.

برج ایفل، تجلی زیبایی پولادین

 پاریس شهر زیبایی‌ها

مهمترین جاذبه دیدنی پاریس برج مشهور ایفل است که توسط گوستاو ایفل(طراح مجسمه آزادی) ساخته شده‌است. این سازه فولادی تا سال 1930 بلندترین سازه‌ جهان نام داشت و اکنون سالانه 6میلیون نفر گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

درباره برج ایفل باید گفت320 متر ارتفاع و بیش از 7 هزار تن وزن دارد که ساخت آن حدود 2 سال طول کشیده‌است. حدود 300 آهنگر برای تکمیل آن بی وقفه کار کردند. این برج 1665 پله دارد که بازدیدکنندگان می توانند 704 پله را از زمین تا طبقه دوم پیاده طی کنند. در سال 1909 می خواستند این برج را تخریب کنند، اما با اختراع رادیو و با توجه به ارتفاعی که داشت به عنوان ایستگاه رادیویی مورد استفاده قرار گرفت و تخریب نشد. طبقه اول و دوم شامل 2 فروشگاه و رستوران ژول ورن هستند و طبقه سوم نمایشگاهی از خاطرات پاریس قدیم و ایفل دارد. اگر در یک روز که هوا صاف و پاک است از بالای برج به اطراف بنگرید می‌توانید تا شعاع 67 کیلومتری اطراف برج را مشاهده کنید. این برج هر روز از از 9:30 صبح تا 11 شب پذیرای گردشگران است البته در ماه‌های جولای و آگست خدمات دهی برج تا نیمه شب ادامه دارد.

مولن رژ، خاطره عشاق افسرده

مولن رژ کافه‌ای قدیمی در پاریس است که از سال 1900 فعالیت خود را آغاز کرده است، در این کافه رقص زیبای کان کان اجرا می‌شود، این کافه شهرت جهانی خود را توسط هنری تولوس بدست آورد، هنری تولوس نام نویسنده‌ای است که به این کافه می‌رفته است و بر اساس داستان زندگی او فیلمی به همین نام ساخته شده است. شاید بتوان این کافه را با کافه نادری تهران که محل آمد و شد صادق هدایت بوده است به نحوی مقایسه کرد.

موزه لوور و قصر اپرا، تاریخ و موسیقی

 پاریس شهر زیبایی‌ها

قصر اپرا توسط چارلز گارنیر ساخته شده است و امروزه محل برگزاری رقص‌های باله است، رقاصان باله به زیبایی در این مکان می‌چرخند تا به چرخ گردون اثبات کنند که هر قدر هم کج رفتار باشد نمی‌تواند شادی را از انسان بگیرد. قصر اپرا هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای مهمانان خود است. نام موزه لوور آنقدر بزرگ است که نوشتن درباره آن کار را کمی مشکل می‌کند. این موزه محل نگهداری یکی از گرانبهاترین گنجینه‌های ایران یعنی الماس کوه نور است. تابلوی لبخند ژوکوند داوینچی نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

پاریس آنقدر جای دیدنی دارد که نمی‌توان همه آن‌ها را در چند خط آورد پس بهتر است که بار سفر را در جهان واقع بست و عزم بلاد پاریس کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۱
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی