caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ق.ظ

مقبره عون بن علی تبریز + تصاویر

در ارتفاع 1800 متری شمال تبریز و بر فراز کوه های سرخ رنگ سرخاب، مقبره عون بن علی یا به قول محلی ها "عینالی" قرار دارد. سبب شهرت این کوه به خاطر مقبره و زیارتگاه "عون بن علی" و " زید بن علی" که طبق شجره نامه داخل زیارتگاه موط به دو تن از فرزندان امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) هستند، است. قدمت این بقعه و زیارتگاه را از دوران ایلخانیان تخمین می زنند که البته با زلزله سال 1193 تبریز، تخریب شد و در اواسط دوره قاجاریه مرمت گردید و به صورت بنای فعلی که شامل 9 اتاق و 6 گنبد، هشتی و ایوان است در آمد.

مسیر رفتن به مقبره، مسیری کوهستانی است و کوهنوردان بسیاری آن مسیر را برای کوهنوردی انتخاب می کنند. در کنار مقبره، فضای بازی وجود دارد که درخت کاری شده و مقبره ی چند شهید گمنام هم در آن است. علاوه بر آن رستورانی سنگی برای گردشگران و کوهنوردان تعبیه شده که می توانید با صرف یک صبحانه یا نهار و تماشای تابلوهای متععد نصب شده بر روی دیوار که مربوط به کوهنوردان تبریزی بر فراز قلل مرتفع ایران و جهان است، لذت یک گردش کوهستانی را تجربه کنید.

در دی ماه 1389 فاز اول تله کابین تبریز که از دامنه ی کوه تا ارتفاعات عون بن علی و به طول 1480 متر ادامه دارد به بهره برداری رسید و فاز دوم و سوم آن که اگر به بهره برداری برسد تبدیل به بزرگترین تله کابین ایران خواهد شد در دست ساخت است.

برای رفتن به "عون بن علی" هم می توان از داخل تبریز رفت و هم از کمربندی شمالی. از طریق کمربندی شمال ( بزرگراه پاسداران ) از مسیر شرق به غرب پس از گذشتن از میدان شهید فهمیده و دانشگاه ربع رشیدی تابلوی عون بن علی را می بینید که وارد جادی ای فرعی می شوید تا به پایه ی کوه برسید از داخل شهر هم انتهای شمالی خیابان ایده لو شما را به جاده عینالی می رساند.

با انتخاب عینالی، هم می توانید کوه نوردی کنید، هم زیارت کنید، هم از فضای پاک و باد های تبریز لذت ببرید و هم صرف غذا در فضای کوهستان را تجربه کنید.

 عون بن علی تبریز

 عون بن علی تبریز

 عون بن علی تبریز

 عون بن علی تبریز

 عون بن علی تبریز

منبع : http://www.lastsecond.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۴
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی