caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۲۲ ب.ظ

ماسلنیتسا- جشن وداع با زمستان

ماسلنیتسا- جشن وداع با زمستان

در روسیه از روز 24 ماه فوریه هفته جشن های سنتی خداحافظی با زمستان آغاز می شود. این جشن، هزار سال پیش تا قبل از گرویدن اقوام محلی به مسیحیت و اسلام در روسیه برگزار می شد.

در روسیه از روز 24 ماه فوریه هفته جشن های سنتی خداحافظی با زمستان آغاز می شود. این جشن، هزار سال پیش تا قبل از گرویدن اقوام محلی به مسیحیت و اسلام در روسیه برگزار می شد. در زمان بت پرستی این جشن از حالت مذهبی برخوردار بود و در پرستش خورشید انجام می شد که دوباره پس از زمستان سرد گرمای خود را به مردم هدیه می کرد. یک نکته تمایز این جشن در پخت مقدار زیاد پاته است. در دوران بت پرستی بلینی – سمبل خورشید بود و حالا فقط یک غذای خوشمزه.

در هر منطقه ای، این جشن با خودویژگی های خاصی همراه است. در آلتای واقع در جنوب سیبری ، بازار مکاره بین المللی غذا و فستیوال سینمای قومی برگزار خواهد شد. آشپزهایی از 10 بهترین رستوران شهر نیژنی نوگورود دستور پخت بلینی را در« فستیوال بلینی های جهان» با علاقمندان در میان می گذارند. علاوه بر آن، سازماندهندگان قول می دهند مرتفع ترین برج از بلینی ساخته شود و رکورد جدید شهر در این رابطه به ثبت برسد. در یاروسلاو واقع در حاشیه ولگا با نوای ارکستر بادی ، کارناوال سازماندهی می شود که پس از آن بطور سنتی بزرگترین مترسک کاهی زمستان سوزانده می شود. کنکور درست کردن بهترین مترسک زمستان در اسمولنسک برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان آن باید عروسکی به ارتفاع دو متر را به قضاوت داوران بگذارند. پس از آن، تمام عروسک ها – مترسک ها می توانند در راهپیمایی کارناوالی شرکت کنند.

Photo: Ria Novosti

رأیگیری ساکنان سنت پطربورگ در رابطه با محل ساخت باغ وحش جدید آغاز شد. آنها از جاهای درج شده در سایت رسمی شهر انتخاب خود را انجام خواهند داد. فعلا به عقیده اکثر کاربران سایت، باغ وحش جدید باید در حومه شهر قرار داشته باشد. علاوه بر آن، ساکنان می توانند در انتخاب جانورانی که می خواهند در باغ وحش جدید ببینند رأی بدهند. فیل رأی بیشتری آورده است. شاید به این دلیل که در باغ وحش کنونی سنت پطربورگ، فیل نیست. 27 ماه فوریه نتیجه نهایی همه پرسی اعلام خواهد شد.

Photo: Ria Novosti

آژانس فدرال فضایی روسیه « روس کسموس» یادداشت های گزارشی را در « اینستاگرام» درج کرده است. اولین عکس منتشره ،عکس اکیپ فضانوردانی است که در ایستگاه فضایی در حال کار هستند. اینستاگرام چهارمین شبکه اجتماعی است که روس کسموس در آنجا حضور دارد. قبل از آن این سازمان صفحه ای در « تویتر» و » فیس بوک» و همچنین کانال خاص خود در « و تیوب» را ایجاد کرده بود.

Collage: Voice of Russia

دانشجوی شهر «کامن کنار اوب» واقع در جنوب سیبری ، مدل تانک شوروی زمان جنگ جهانی دوم را به اندازه واقعی آن از برف درست کرده است. الکساندر یک هفته تمام روی این تانک کار کرد. وقتی تانک تمام شد، مجسمه ساز روی آن آب ریخت تا بخوبی یخ بزند و بعد آن را رنگ کرد. دانشجو برای پیروزی در کنکور بهترین مدل تانک زحمت کشیده بود. سازماندهندگان بازی های مشهور آن –لاین « دنیای تانک ها» در روسیه این کنکور را برگزار می کنند که به بهترین تانک ها اختصاص دارد. در ماه مارس نام برنده اعلام و در ماه آوریل تانک الکساندر آب خواهد شد.


منبع: صدای روسیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی