caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۶ ق.ظ

شهر تاریخی شوش در ایران + تصاویر

شهرستان شوش با حدود 200000 هزار نفر جمعیت و 3577 کیلومتر مربع و با مرکزیت شهر شوش در شمال غربی استان خوزستان واقع شده است. فاصله ی شهر شوش تا اهواز – مرکز استان – 115 کیلومتر و تا تهران 766 کیلومتر است. برای رفتن به آن جا می توان از طریق بزرگراه اهواز- اندیمشک به شوش رفت علاوه بر آن می توان از طریق مسیر هوایی به اهواز و یا دزفول – در 45 کیلومتری شمال شوش – رفت و از آن جا از طریق زمینی به شهر شوش رسید؛ و یا این که از طریق راه آهن تهران – اهواز، شهر شوش را به عنوان مقصد انتخاب کرد.

آب و هوای شوش گرم و نیمه خشک است و در تابستان ها دمای آن گاهی به بالای 50 درجه می رسد. بهترین فصل برای مسافرت به آنجا پائیز، زمستان، و اوایل بهار است تا گرمای طاقت فرسای تابستان مزاحم گشت و گذار مسافران نشود.

شوش، شهری با پیشینه ای تاریخی است که بقایای برخی از آثار به دست آمده، تاریخ آن را تا4000 سال پیش هم می رسانند. شهر شوش همچنین پایتخت سلسله عیلامی و یکی از شهر های مهم تجاری و سیاسی در دوره هخامنشیان بوده است. شهر تاریخی و باستانی شوش در 150 کیلومتری شرق دجله و در حریم شوش فعلی قرار گرفته است.

آثار باستانی شوش فراوانند که از میان آن ها می توان به : آرامگاه دانیال نبی ( از پیامبران بنی اسرائیل )، زیگورات چغازنبیل ( معبدی مربوط به دوران عیلامی )، محوطه باستانی هفت تپه ( در 15 کیلومتری جنوب شرقی شوش )، کاخ شاوور ( که مربوط به اردشیر دوم هخامنشی است )، کاخ آپادانا ( که به فرمان داریوش هخامنشی تاسیس شد )، و دیگر آستان باستانی مربوط به دوره ی هخامنشیان همچون ایوان کرخه اشاره کرد.

برای اقامت در شهر شوش می توان از یکی دو هتل دو و یک ستاره به نام "نصر" و " آپادانا" استفاده کرد و صنایع دستی آن را که شامل: تذهیب، منبت چوب، سفالگری، کپوبافی، سرمه می شود به یادگار برد.

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۴
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی