caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۳ ق.ظ

شهری پنهان به مساحت 20 هزارمتر در اعماق زمین

شهری پنهان به مساحت 20 هزارمتر در اعماق زمین

 

 

شهر "بالاکلاوا" امروزه قسمتی از توابع استان "سواستوپول"به شمارمی آید. درست10سال پیش در چنین روزی یکی ازمرموزترین و سری ترین ساختارهای این شهر یعنی "کارخانه ی تعمیرات و نگه داری زیردریایی" به معرض دید عموم گذاشته شد.

شهر "بالاکلاوا" امروزه قسمتی از توابع استان "سواستوپول"به شمارمی آید. درست10سال پیش در چنین روزی یکی ازمرموزترین و سری ترین ساختارهای این شهر یعنی "کارخانه ی تعمیرات و نگه داری زیردریایی" به معرض دید عموم گذاشته شد. در همان زمان بود که محل این کارخانه به آدرس خیابان نابرژنایا 22، ساحل شرقی لنگرگاه باکالاوسکی، نیز معلوم شد.

گفته می شود که این لنگرگاه یکی از امن ترین بنادر دریای سیاه است. لازم به ذکر است این لنگرگاه به خاطر وجود صخره های مارپیچی در ساحل اطراف، از آبهای آزاد دریا به هیچ عنوان دیده نمی شود.

آغاز یک پروژه ی مرموز و مخفیانه

دستور ساخت کارخانه ی تعمیرات زیردریایی از سوی دولت شوروی و بلافاصله پس از بمباران اتمی 2 شهر هیروشیما و ناکازاکی در آگوست1945 میلادی بدست ارتش ایالات متحده، صادر شد. دانشگاه "گرانیت" لنینگراد (سن پترزبورگ امروزی) مسئولیت پروژه ی "سازه های چند طبقه ای پنهان در زیرزمین" را به عهده گرفت و استالین، رهبر شوروی خودش بر ساخت آن نظارت نمود. در سال 1961 میلادی در اعماق زمین و کوه ها، سازه هایی همچون کارگاه های تعمیرات، راه های زیرزمینی، اتاقهای مجزا، اتاقک های پژوهشی، کانال زیر زمینی به طول 505 متر و یگ لنگرگاه خشک، ساخته و راه اندازی شدند. این مجموعه ی زیرزمینی در رده ی امنیتی "به کلی سری" قرار داشته است با نام مستعار "تاسیسات 825 گ.ت.س." به ثبت رسیده است.

تنهادر سال 2003 میلادی این مجموعه به موزه تبدیل شد. ولی هنوز برخی از قسمت های این مجموعه ی پنهان در زیرکوه ها و صخره های بالاکلاوا، پنهان باقیمانده است.

آقای سرگی کروگلوف، مدیرکل این مجموعه در مصاحبه ای با رادیو "صدای روسیه" به خبرنگار ما می گوید:

"این پروژه یک سازه ی منحصربفرد است. در کشورهای نروژ و آمریکا مدلی شبیه به این سازه وجود دارد ولی با این تفاوت که این مکان ها یا برای نگه داری از زیردریایی ها استفاده می شوند و یا برای تعمیرات آنها. پروژه ی سازه های چند طبقه ای پنهان در زیر شهر بالاکلاوا، یک مجموعه ی وسیع از چند سازه و یک شهر در زیر زمین می باشد. در کانال های زیرزمینی این مجموعه، 6 تا 7 زیردریایی "پروژه ی 613" را براحتی می توان جای داد. تجهیزات فوق العاده ی این مجموعه امکان تعمیرات کامل زیردریای مختلف و امکانات دیگر را به ما می دهد. از قسمت های مهم تاسیسات 825 می توان به مخازن عظیم سوخت اشاره نمود. بدین ترتیب که سوخت گیری زیردریایی ها درهمین مجموعه براحتی امکان پذیر بوده است. مجموعه سازه های چند طبقه ای پنهان در زیرزمین به اتاقک های مجزا با امکانات کامل زندگی مجهز می باشد. بدیهی است که این مجموعه همچنین می تواند به عنوان پناهگاهی امن در صورت حملات هسته ای مورد استفاده قرار گیرد."

مهمترین نکته ای که در مورد مجموعه تاسیسات 825 باید به آن اشاره نمود، وجود تسلیحات هسته ای می باشد. این بدان معناست که در اعماق زمین، انباری از تسلیحات هسته ای به اندازه یِ 1 میلیون تن ماده ی منفجره "تی ان تی" قرار گرفته است.

پنهان در پنهان

تاسیسات هسته ای پنهان در مجموعه ی مخفی بالاکلاوا، انسان را به یاد ماتروشکاهای روسی می اندازد. بدین ترتب که شهر سواستوپل در زمان شوروی، شهری بسته بوده است. در داخل این شهر بسته، شهر مخفی و بسته ی دیگری بانام بالاکلاوا قرارداشته است. درشهر بالاکلاوا، مجموعه ای مخفی بانام تاسیسات 825 قرار داشته و در نهایت، در مجموعه تاسیسات 825، قسمتی با نام تسلیحات کامل هسته ای وجود داشته است که حتی اکثر کارمندان این مجموعه نیز از آن خبر نداشته اند.


صفحه منبع: http://persian.ruvr.ru/2013_12_05/125393881/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۴
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی