caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات


باغ دریایی وارنا (Sea Garden)

این پارک عمومی به عنوان قدیمی‌ترین پارک بلغارستان شناخته می‌شه. پارک باغ دریایی که مکانی تفریحی با تعدادی پلاژ ، شهربازی ، دلفیناریوم و چندین رستورانه از مکان‌های دیدنی وارناست. مکانی که امروزه باغ دریایی در اون واقع شده ، تا اواسط قرن نوزدهم زمینی برهنه در خارج شهر بود. در سال 1862 ساخت یک باغ کوچک در این مکان در دستور کار شهرداری عثمانی قرار گرفت. پس از آزادسازی بلغارستان در سال 1878 شهردار وقت پیشنهاد ساخت یک باغ شهر و پارک ساحلی را در سال 1881 داد و با وجود تردیدهایی که برای ساخت این پروژه وجود داشت ، مبلغ اندکی جمع آوری شد. امروزه، باغ دریایی به 26000 متر مربع گسترش یافته و اکثر طراحی اون توسط یک مهندس فرانسوی انجام شده . به تازگی باغ وحش اگزاتیک ، موزه تاریخ طبیعی و آکواریوم بزرگ نیز به این پارک ساحلی اضافه شده. بلغاری‌ها به این منطقه MORS KATO GARDINA ( مورس کاتو گرادینا ) و به انگلیسی SEA GARDEN می‌گویند .

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

عکس‌هایی از باغ دریایی

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از شهربازی باغ دریایی وارنا

چهارشنبه 29 مرداد 93 صومعه و غار شگفت انگیز/پارک آبی

صبح روز هفتم بعد از صرف صبحانه با یه تاکسی توافق کردیم که با پرداخت 20 لوا ما رو به aladja monastery ببره و برگردونه. هزینه بلیط ورودی کل مجموعه (شامل موزه ، جنگل ، صومعه و غارها ) نفری 5 لوا بود . این صومعه سنگی که در دل کوه بنا شده مربوط به قرن سیزدهمه. این صومعه غار مانند توسط مسیحیان ارتدوکس در قرون وسطی بنا شده . محل آن بر روی نقشه در شمال شرقی بلغارستان، 17 کیلومتری شمال مرکزی وارنا و در 3 کیلومتری غرب گلدن سندز ، در یک منطقه جنگلی حفاظت شده در مجاورت پارک طبیعت گلدن سندز قرار گرفته.

این صومعه تا ارتفاع 25 متری صخره یعنی تا نزدیکی لبه بالایی آن در چند طبقه ساخته شده که شامل دو گورستان کوچک نیز می‌‍‌‌‌‌باشد.(هم اکنون دسترسی به طبقات بالا توسط پله‌های فلزی امکان پذیره) جامعه فعال راهبان مسیحی در زمان دومین امپراتوری بلغار با ساخت این صومعه آن را به تثلیث مقدس تقدیم کردند و از قرن 12 تا اوایل قرن 18 از آن محافظت نمودند. در همان نزدیکی، بقایای یک صومعه دیگر به شکل غار مربوط به قرن پنجم نیز کشف شده . صومعه دیگری نیز به همین نام در نزدیکی وارنا قرار داره که اولین بار در قرن چهارم میلادی بنا شده. در اوایل قرن 20، تپه‌های جنگلی اطراف این صومعه تحت عنوان کوه صلیب ، توسط مردم محلی مقدس شناخته شد و در افسانه‌های یونانی گفته می‌شه توسط خدایان و ارواح برای نگهداری از گنج اسقف اعظم ساخته شده.

نام فعلی این صومعه در اواخر دوره عثمانی بر روی آن گذاشته شده. Alaca در زبان ترکی به نقاشی‌های دیواری رنگارنگ اون اشاره داشته که در حال حاضر تقریبا بیشتر آنها از بین رفته. بازدید از این مجموعه در روزهای یکشنبه و دوشنبه امکان پذیر نمی‌باشد. امروزه این غار یکی از مکان‌های توریستی محبوب در نزدیکی گلدن سندزه و واقعا هم بسیار زیبا و شگفت انگیزه .

 سفرنامه بلغارستان

محل قرارگیری بر روی نقشه

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از صومعه

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از دیوارهای سنگی رنگی و قدیمی صومعه

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

نمایی از نمادها و تابلوهای نصب شده در نزدیکی درب اصلی مجموعه aladzha monastery

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از نقاشی‌های دیواری صومعه ( شمایل حضرت مسیح و مریم مقدس ، راهبان در حال عبادت در صومعه ، تابلوی نقاشی شام آخرو ...) که ظاهرا بازسازی و در موزه مجموعه نگهداری می‌شود.

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از سکه های قدیمی آن دوران که در موزه مجموعه نگهداری می‌شود.

 سفرنامه بلغارستان

تصویری از ماکت ساخته شده از صومعه که در موزه مجموعه نگهداری می‌شود.

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از جنگل aladja monastery

پارک آبی AQUAPOLIS

بعد از صرف ناهار و کمی استراحت در بعد از ظهر(ساعت15) به پارک آبی رفتیم. خوشبختانه فاصله پارک آبی تا هتل ما پیاده 5 دقیقه بیشتر نبود. این پارک آبی کوچک اما زیبا در بخش شمال غربی ساحل توریستی GOLDEN SANDS، در جاده اصلی از سمت ساحل توریستی RIVERIA به سمت ساحل ALBENA واقع شده . پارک آبی AQUAPOLIS در منطقه جنگلی وارنا قرار داره و منظره زیبای دریا و تمامی ساحل توریستی از این پارک قابل مشاهدست. این پارک در زمینی به مساحت 40.000 متر مربع بنا شده و ترکیبی از یک محیط طبیعی با عناصر مصنوعی مانند استخر، سرسره های آبی، جکوزی، چشمه، آبشار، قلعه‌های قدیمی و ساختمان‌های به ظاهر مخروبه است.

به همراه چندین رستوران و کافی شاپ و فروشگاه لباس و تجهیزات ورزشی و... . پارک آبی، بسیار خوب فضا سازی شده به گونه‌ای که ظرفیت آن بالای 3000 بازدیدکنندست که می‌توانند به صورت همزمان در پارک مستقر باشند! شرکت اسپانیایی Action Park Multiforma Group از والنسیا، علاوه بر طراحی این پروژه، مجری و تأمین کننده تجهیزات اصلی این پارکه. صخره نوردی با هفت مسیر اختیاری در ورودی پارک قرار گرفته و مربیان باشگاه ADRENALINE هر روز بین ساعت 16 تا 20 به وقت محلی اونجا حضور دارن. سالن آمفی تئاتر، آبشار ، دریاچه مصنوعی و یک تنقلات فروشی به اسم Alcazar در نزدیکی صخره‌ها بنا شده. پارکینگ این پارک با ظرفیت 100 خودرو و 10 اتوبوس، و یک بخش ویژه برای حمل و نقل مستقیم معلولان به ورودی Aquapolis مجهز شده. تیراندازی ، صخره نوردی برای کودکان (به ارتفاع 3 متر) ، انیمیشن ، بازی، مسابقه و قرعه‌کشی با جوایز ارزنده برای کودکان ، EXTREME ZONE با سرسره‌های نفس‌گیر برای کسانی که به دنبال هیجان و ترشح آدرنالین هستن ایجاد شده که توصیه می‌کنم حتما امتحانش کنید. (ساعت کار مجموعه هر روز از ساعت 10 الی 6.30 بعد از ظهره و مکانی زیبا و مفرح هم برای عکاسی و هم لذت بردن از زمان و ایجاد نشاط و هیجانه)

عکاسی در پارک آبی آزاده و در هنگام استفاده از وسایل بازی عکاسان از شما عکس‌های زیبایی می‌گیرن و اونا رو چاپ می‌کنن . در صورت تمایل ، هنگام خروج از مجموعه می‌تونین عکس‌های دلخواه خود رو خریداری کنید. (هیچ اجباری به خرید عکس‌ها نیست)

 سفرنامه بلغارستان

محل قرارگیری پارک آبی AQUAPOLIS بر روی نقشه

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

نمای محوطه بیرونی پارک آبی گلدن سندز

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

 سفرنامه بلغارستان

تصاویری از محوطه داخلی AQUAPOLIS

در ساعت 7 به هتل برگشتیم و برای آخرین بار از امکانات هتل استفاده کردیم (استخر زیبای هتل، پینگ پنگ، سالن بدنسازی)

پنج شنبه 30 مرداد 93 ساحل / خرید / و پرواز برگشت

روز هشتم پس از صرف صبحانه‌ای مفصل، اول اتاق‌ها رو تحویل دادیم و بعد به کنار ساحل رفتیم و تا ظهر در دریا شنا کردیم. سپس برای آخرین بار گشتی در بازار ساحلی زدیم و کمی خرید کردیم . در ساعت 13:30 به هتل برگشتیم و ناهار خوردیم. ساعت 14:30 تور لیدر اومد دنبالمون و ما رو به فرودگاه برد . در نهایت در ساعت 17:45 به وقت محلی، وارنا رو به مقصد تهران ترک کردیم.

توصیه‌ها و نتیجه‌گیری

و در آخر توصیه‌هایی که می‌تونم به هموطنانم برای سفر به بلغارستان داشته باشم:

• در این نوع سفرها بهتره پیکج رو ALL انتخاب نکرد، چون اگه بخواین از گشت‌های مختلف استفاده کنین بیشتر ناهار و شام‌ها رو در بیرون هتل و یا در داخل خود تور هستین .( در گلدن سنذر بیشتر تفریحات در خارج از هتله و اگه قرار باشه برای شام و ناهار به هتل برگردید کلا وقتتون تلف می‌شه.) از طرفی هزینه خورد و خوراک واقعا مناسبه و رستوران‌های خوب و متنوعی با قیمت‌های معقول در ساحل و مرکز گلدن سندز وجود داره.

• هزینه‌های درمانی بالاست ، حتی الامکان مراقب سلامتیتون باشید و حتما خودتون رو قبل از سفر بیمه کنید.

• نرخ تبدیل ارز در شهر(مثلا وارنا ، بالچیک، نسبار) بیشتر از گلدن سندزه. در مراکز خرید بهتر می‌تونین پولتون رو تبدیل کنید .

• نرخ تورهای شرکت ایرانی: شب بلغاری 60 لوا (کنار ساحل 45 لوا) ، جیب سافاری 60 لوا (کنار ساحل 45 لوا)، تور بالچیک 75 لوا (کنار ساحل بدون غذا 38 لوا)، روستای بلغاری 65 لوا (کنار ساحل 52 لوا) ، جزیره نسبر 60 لوا (کنار ساحل 45 لوا) ، گشت دزدان دریایی 60 لوا (کنار ساحل 45 لوا) ، هزینه بلیط ورودی پارک آبی نیز 33 لواست.

• انتظار هتل‌های خیلی مجلل رو نداشته باشید (قابل قیاس با هتل‌های آنتالیا نیست)

• سعی کنید خریدتون رو از بازارهای محلی و ساحلی انجام بدید .

• مانند سایر کشورهای غیرمسلمان، دستشویی فاقد شلنگ آب است.

• سوغات مخصوص وارنا صابون‌ها ، کرم‌ها و محصولات آرایشی ست که از آب و روغن طبیعی گل سرخ تهیه می‌شه و به محصولات گل رز معروفن و بسیار خوشبوست.

• حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی ، مینی بوس‌های مسیر ثابت، اتوبوس، اتوبوس برقی می‌باشد.

• تاکسی‌ها همگی به رنگ زرد هستن و نرخ کرایه با استفاده از تاکسیمتر محاسبه می‌شه. نرخ تاکسی به ازای هر کیلومتر بین 0.9 تا 1 لواست که این نرخ در روزهای تعطیل تا 30 درصد نیز ممکنه افزایش پیدا کنه.(چونه زدن رو فراموش نکنید و سعی کنید از همون اول قیمت رو با راننده طی کنید). نام راننده و شرکت مربوطه در جلوی تاکسی معمولا نصب شده. تاکسی‌ها رو می‌توان تقریبا در همه جا (اطراف تقاطع‌های بزرگ، جلوی هتل‌ها و در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس) پیدا کرد .تاکسی تلفنی هم هست (که با تماس با شماره 38888 و یا 64444 سریع خودشون رو به شما می‌رسونن). البته تاکسی تلفنی چون امکان چونه زدن و طی‌کردن قیمت از قبل با راننده وجود نداره معمولا گرونتر درمیاد. تاکسی‌ها در وارنا قابل اعتمادن ، اما از راننده‌های شخصی که در خارج از ایستگاه‌های قطار و اتوبوس منتظر مسافر هستن دوری کنید.

• هوا در وارنا از نیمه شهریور کمی رو به سردی می‌ره و بهترین ماه برای سفر به وارنا تیر و نیمه مرداده.

نقد و بررسی هتل :

 سفرنامه بلغارستان

هتل ما هتل هالیدی پارک بود یه هتل 4 ستاره خوب و معمولی ولی نه لوکس. این هتل را می‌توان جز یکی از مقرون به صرفه‌ترین هتل‌های بلغارستان دانست که نسبت به قیمت دارای امکانات خوب و مناسبی است. ساختمان هتل ، 5 طبقه با مجموع 145 اتاق بود. در زیر زمین هتل نیز سالن بدنسازی ، سونا ، اتاق ماساژ ، سولاریوم ، گیم نت و... قرار داشت.

هتل Holiday Park میان یک جنگل انبوه و در مسیر رسیدن به ساحل و با فاصله نسبتا کوتاهی از مرکز گلدن سندز قراردارد. هتل فقط 200متر با ایستگاه اتوبوسی که بین گلدن سندز و وارنا تردد می‌کند فاصله دارد. فاصله هتل از ساحل زیبا و ماسه‌ای 5 کیلومتری گلدن سند 450 متر می‌باشد. رستوران هتل نیز با سرو غذاهای مخصوص،کباب‌ها وباربیکیوها پذیرای شماست.

اتاق‌ها دارای بالکن اختصاصی ، سیستم تهویه مطبوع ، تلفن ، یخچال ، تلویزیون و سشوار در حمام…. می‌باشد. بالکن‌ها نیز دارای منظره استخر و یا باغ‌ است. از امکانات هتل می‌توان به سالن زیبایی ، صرافی ، کافی شاپ، رستوران در فضای باز و بسته و با دید ساحل، پارکینگ ، سولاریوم ، سونا ، محل بازی کودکان , سالن بدنسازی ، ماساژ ، میز پینگ پونگ ، گیم نت ، استخر روباز ، گاو صندوق ، اتاق‌های مخصوص جلسات ، آسانسور، اینترنت رایگان (wi-fi) در لابی هتل ، خشک شویی و مینی بار و... اشاره کرد.

هتل دارای صبحانه‌های مفصل(شامل انواع سوسیس و کالباس ، انواع تخم مرغ و املت ، انواع پنیر ،کره ، مربا و عسل، خامه ، ماست ساده و میوه‌ای ،انواع نان و کیک ، پاستا، پنکیک، خاگینه ، کورن فلکس، انواع میوه و آب میوه ،کمپوت ، شیر ، چای ، قهوه و سایر نوشیدنی‌های سرد و گرم) بود.

برای رفتن به کنار ساحل از هتل دو راه وجود دارد:

1- با خروج از در پشتی هتل ، وارد حیاط هتل می‌شوید و با گذر از کنار استخر هتل، از طریق پله‌های زیادی(حدودا 100 پله) ابتدا به رستوران‌ها و بازار ساحلی و سپس به ساحل و مرکز گلدن سند می‌رسید.

2-از درب جلویی هتل ،یک مسیر سرازیری وُ شکل هست که شما رو به ساحل می‌رسونه ، به نظرم این یکی نزدیک تره ولی در شب این مسیر خیلی تاریکه

نکات مثبت هتل:

از نکات مثبت هتل، نرخ خوب صرافی برای تبدیل ارز بود. در زمان سفر ما هر 100 دلار برابر با 140 لوا می‌شد که همان نرخ معمول تبدیل در گلدن سندز بود. (ظاهرا سایر هتل‌ها با نرخ بسیار پایین‌تری change می‌کردند.)

استخر هتل نیز خوب ، زیبا و نسبتا بزرگ بود که به صورت دو تکه ، قسمت کودکان از بزرگسالان جدا شده بود. در قسمت کودکان یک سرسره نیز برای ورود کودکان به درون استخر وجود داشت.در مجاورت استخر یک کافی شاپ قرار داشت که همواره مشغول به کار بود. آب استخر نیز همواره گرم نگاه داشته می‌شد به گونه‌ای که حتی در شب نیز امکان استفاده از استخر هتل فراهم بود. میز پینگ پونگ در مجاورت استخر قرار داشت و استفاده از آن رایگان بود.

از دیگر نکات مثبت هتل ، نزدیکی به ایستگاه اتوبوس وارنا بود. (هتل حدود 200 متر با ایستگاه اتوبوس فاصله داشت) همچنین هزینه کم اقامت در این هتل با توجه به خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد ، خوب و مقرون به صرفه است.

نکات منفی هتل:

از نکات منفی هتل یکی نداشتن وان در حمام و دیگر اینکه استفاده از پارکینگ ، صندوق امانت ، سونا ، گیم نت و اینترنت در اتاق، مستلزم پرداخت هزینه جداگانه بود.( استفاده از صندوق امانات که در لابی هتل قرار داشت با پرداخت 25 لوا برای یک هفته امکان پذیر بود). نرخ استفاده از اینترنت در اتاق نسبتا بالا بود (30 لوا برای هر روز استفاده) . هزینه استفاده از پارکینگ نیز 5 یورو به ازای هر شب بود.) برای استفاده از گیم نت نیز کارت‌های 5 لوایی و 10 لوایی موجود بود.

در زمان سفر ما ، سولاریوم هتل فعال نبود. برای استفاده از سونا نیز باید 30 لوا (برای یک ساعت) هزینه پرداخت نمایید و یک ساعت قبل از استفاده ، با reception هتل هماهنگ کنید تا سونا را برای شما روشن کنند.

اتاق‌ها فاقد مینی بار بود و امکانات اولیه تهیه نوشیدنی مثل آب ، کتری برقی ، چای کیسه‌ای ، نسکافه ، و حتی اتو و دمپایی نیز در اتاق‌ها وجود نداشت. فاصله هتل تا ساحل 450 متره که درسته که این مسافت برای افراد جوان چیزی نیست ، ولی برای افراد مسن و کودکان می‌تواند سخت و خسته‌کننده باشد.

هتل در هنگام check in کلیه پاسپورت‌ها را می‌گرفت و پس از check out نیز پاسپورت‌ها تنها به تور لیدر تحویل داده می‌شد. (که ظاهرا این مورد نیز در بلغارستان، بین همه هتل‌ها معمول است) مانند اکثر هتل ها check in ساعت 14:00 و check out ساعت 12:00 بود و در صورت تاخیر در تحویل اتاق‌ها می‌بایست جریمه پرداخت کنید. درکافی شاپ هتل دست نوشته‌ای به زبان فارسی قرار داشت که نوشته بودن: " هموطنان مواظب باشید در صورتی که آب و نوشیدنی را از خارج هتل خریداری کنید و به داخل اتاق‌ها ببرید ، درصورت مشاهده ، 10 لوا باید جریمه پرداخت کنید."

البته این جمله رو هم با کلی غلط املایی و با خطی افتضاح نوشته بودن!!! (هموطنان مواضب باشید...) ولی ما و بقیه مسافرها که همش آب از سوپرمارکت می‌خریدم و به هتل می‌آوردیم ، خوشبختانه مشکلی هم پیش نیومد و من به چشم خودم موردی ندیدم. در کل ما از یک هفته اقامت‌تون در این هتل راضی بودیم و مشکلی نداشتیم.

ولی باز تاکید می‌کنم که اصلا انتظار هتلی مجلل رو نداشته باشید . چون اصلا قابل قیاس با هتل‌های آنتالیا و خدمات آن‌ها نیست.

نویسنده : مهسا اسدالله


http://roozgozar.com/piczibasazi/matlab/01/roozgozar.com-0021.gif


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۴
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی