caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.

سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۶ ب.ظ

سفرنامه 9 روزه استانبول (قسمت دوم)

روز پنجم

امروز طبق برنامه از پیش تعیین شده آقای باریش که تورلیدر ما بود برنامه گشت شهری با آژانس بود شب قبل تماس گرفته بود و برای ساعت 10 قرار را فیکس کرده بود ما پس از صرف صبحانه ازنیم ساعت جلوتر در لابی منتظر نشستیم طبق قرار ساعت 10 سوار اتوبوس شدیم و به همراه دیگر هموطنانمون از دیگر تورها راهی مقصد اول گردش که یک چرم فروشی بود شدیم و پس از یک ساعت در فروشگاه چرم بودیم که در ابتدا مارا به سالن شو بردند که چند فشن اقدام به کت واک کردن که برای حضار واقعا یک تجربه جدید بود پس از این مراسم پذیرایی مختصری بود و بعد به سمت فروشگاه هدایت شدیم که قیمتهای آنجا به دلار و اعدادی نجومی بود که واقعا در کشور خودمان اجناس با کیفیت بهتر با قیمتی به مراتب کمتر قابل خرید است پس از یک ساعت از آنجا خارج شدیم که البته هیچ یک از مسافران هیچ خریدی انجام ندادند.

مقصد بعدی فروشگاه اولیوم بود که در فضای مجازی به عنوان بازاری جهت خرید ارزان یاد میشود اما ما در آنجا خرید چندانی نکردیم و طبق قرار از پیش تورلیدر راس ساعت 2 در اتوبوس حاضر شدیم جهت حرکت به سمت رستوران برای صرف نهار.تورلیدر برای نهار مارا به یک مرکز خرید به نام کاله برد که در طبقه آخر مرکز رستورانهای فروشگاه بود و در یکی از آنها مشغول صرف نهار شدیم و متاسفانه ضعیف ترین رستوران و ارزانترین غذا از لیست آن رستوران به عنوان نهار سرو شد.برای ساعت 4.30 مجددا در اتوبوس حاضر شدیم و به دلیل ترافیک سنگین آن ساعت شهر استانبول ساعت 7 به هتل رسیدیم.

غذای گشت نیم روز تور

روز ششم

برای روز ششم ابتدا تصمیم گرفتیم به مسجد آبی برویم که برای رسیدن به این مسجد زیبا از تراموا t1 استفاده و در ایستگاه سلطان احمد پیاده شدیم و در مقابل خود مساجد زیبای ایاصوفیه و سلطان احمد یا همان مسجد آبی را دیدیم که درست در مقابل هم قرار دارند و در فاصله بین این دو مسجد پراست از صندلی و توریستهایی که بر روی آنها در حال استراحت هستند، به سمت مسجد آبی حرکت کردیم بازدید از این مسجد رایگان است زیرا در آنجا هنوز نماز برپا میشود اما برای ورود حتما باید دارای پوشش مناسب باشیم و برای توریستهای بدون حجاب شالهای آبی رنگی در دسترس بود تا بتوانند در مسجد وارد بشوند.به جرات میتوان گفت زیبایی این مسجد هم

در نمای خارج و هم در نمای داخل رویایی است و انرژی مثبتی به انسان انتقال میدهد پس از بازدید از مسجد به بازارچه سنتی که در پشت مسجد است رفتیم و در آنجا متوجه موزه کاشی و سرامیک شدیم که از آنجا نیز بازدید کردیم که خالی از لطف نبود برای رفع خستگی به فضای بین دو مسجد رفتیم و پس از خرید یک ذرت آبپزبه قیمت 3 لیر بر روی صندلی مشغول استراحت و خوردن ذرت شدیم که متاسفانه طعم و نوع پخت ذرت برای ما زیاد دلچسب نبود.

مسجد سلطان احمد

مقصد بعدی ما برای این روز بازدید از مرکز خرید استانبول فروم بود پس با تراموا t1 به ایستگاه زیتون بورنو حرکت کردیم که نزدیک ایستگاه زیتون بورنو متوجه محیط شهری و مغازه ها شدیم که بسیار مشابه بازار خودمان در تهران بود با همان سبک فروش عمده پس تصمیم به گشتی کوتاه در این منطقه گرفتیم برای این منظور در ایستگاه زیتون بورنو از طریق پل عابر متصل به ایستگاه مترو به سمت

منطقه مرتر حرکت کردیم تقریبا 90 درصد مغازه ها عمده فروش بودند با قیمتهایی مناسب که پس از صحبت با ایرانیان بسیار زیاد در آن منطقه متوجه شدم مرتر مرکز خرید عمده بوده و اکثر بوتیکداران ایران از این منطقه خرید میکنند و به همین دلیل اکثر مغازه داران این منطقه به زبان فارسی مسلط بودند و میشد تخفیفات خوبی در خرید زیاد گرفت،پس از گشتی کوتاه مجدد به سمت ایستگاه مترو حرکت کردیم و در آنجا از طریق مترو به ایستگاه کوچه تپه رفتیم و به استانبول فروم رسیدیم یک حسن بزرگ این مرکز اختصاص یک طبقه به لباس و وسایل کودک با قیمتی مناسب بود در یکی از قسمتهای این

مرکز فروشگاه بزرگ real بود که یک هایپرمارکت خوب و با قیمت مناسب بود که تمامی خوراکی و نوشیدنی ها با قیمتهایی بسیار مناسب عرضه میشد به نحوی که در سطح شهر آب معدنی کوچک نیم لیر بود اما در آنجا هر 12 عدد 3 لیر که واقعا جای تعجب داشت پس از کلی خرید شکلات و تنقلات و مواد آرایشی با قیمتهایی بسیار مناسب راهی درب خروجی شمالی برای ورود به فروشگاه بزرگ ikea شدیم که در آنجا هم کلی وسایل منزل و آشپزخانه خریداری کردیم که بسیار بازدید و خرید لذت بخشی بود و در حدود ساعت 7 تصمیم به بازگشت به هتل گرفتیم اما به علت خرید بسیار زیاد باید از تاکسی استفاده میکردیم پس برای بار اول در طول این سفر به ایستگاه تاکسی مراجعه کردیم و با مبلغ توافقی 30 لیر یک تاکسی به سمت هتل گرفتیم.لازم به تذکر است در صورت استفاده راننده تاکسی از تاکسیمتر مبلغ کرایه تا

50 لیر هم میرسد.پس از رسیدن به هتل و استراحتی مختصر جهت بازدید از خیابان استقلال و صرف شام راهی این خیابان بسیار معروف و زیبا شدیم.چون نهار نخورده بودیم و مدت زیادی هم پیاده روی کرده بودیم در ابتدا تصمیم به خوردن کوفته معروف ترکی از دست فروش ها کردیم که هم بسیار ارزان (تنها 2لیر)و هم فوق العاده خوشمزه بود سپس به مسیر خود در طول این خیابان ادامه دادیم و از مغازه های زیبا و نورانی این خیابان دیدن کردیم نکته جالب توجه این خیابان زنده خوانندگان و نوازندگان خیابانی است که دایم توجه شما را به خود جلب میکنند.پس از یک ساعت پیاده روی و در مسیر برگشت تصمیم به خوردن صدف گرفتیم که هر عدد تنها یک لیر بود پس 10 عدد گرفتیم که صدفهای خام را با برنج پر ادویه مزه دار کرده بودند،خوردن این صدفها بسیار خوشمزه باز هم تجربه ی جدیدی برای ما به ارمغان آورد که بو و حس دریا را به ما القا کرد.ساعت نزدیک 11 بود که جهت استراحت به هتل بازگشتیم.

کوفته ترکی و صدف

روز هفتم

روز هفتم سفر ما روز جمعه بود که از قبل از سفر و در برنامه ریزی هایمان تصمیم به رفتن به جمعه بازار را داشتیم برای این منظور از طریق فونیکلار به ایستگاه تراموا کاباتاش رفتیم و در آنجا سوار تراموای T1 شدیم و به سمت ایستگاه فندق زاده حرکت کردیم پس از پیداه شدن در این ایستگاه درست در مقابلمان دست فروشها نمایان شدند پس به سمت جمعه بازار حرکت کردیم که در واقع بازاری ارزان است برای ایرانی ها و نه ترکها، تقریبا تمام فروشندگان فارسی بلد هستند و در این بازار تنها ایرانی میبینیم.بیشتر اجناس بی کیفیت هستند و ارزان، پس از گشتی یک ساعته و خریدی بسیار

جزیی تصمیم گرفتیم به بازار بزرگ و قدیمی استانبول یعنی کابالی چارشی برویم که برای این امر از طریق تراموا 5 ایستگاه به عقب بازگشتیم و از ورودی بازار وارد شدیم اکثر مغازه ها تزیینی و جواهر فروش بودند و صد البته با قیمتهای بسیار بالا، پس از گشتی در این بازار زیبا که مرا به یاد بازار وکیل شیراز می انداخت با تراموا به سمت ایستگاه امین اونو حرکت کردیم. به محض پیاده شدن از تراموا در ایستگاه امین اونو دو چیز توجه آدم را جلب میکند ابتدا بوی تند ماهی و دریا و دوم مسجد زیبای امین اونو، ابتدا برای خرید قهوه از معروفترین قهوه فروشی استانبول به سمت بازار

میسی چارشی که در واقع همان بازار ادویه بود حرکت کردیم بوی ادویه جات معطر انسان را مست میکرد با پرس و جو خود را به قهوه فروشی محمت افندی رساندیم البته از حدود 10 متری مغازه بارزترین نشانه مغازه که همان بوی قهوه تازه ترک بود در شامه رهگذران حکمفرمایی میکرد تقریبا سه کیلو قهوه از قرار کیلویی 30لیر خریدیم و به سمت ایستگاه تراموا برای برگشت به هتل حرکت کردیم.درست در کنار ایستگاه تراموا مسجد امین اونو جلوه و فضای معنوی خاصی دارد که ما را وادار به بازدید از این مسجد زیبا که البته مسجدی دایر برای برپایی نماز است کرد.فضای داخلی مرا به یاد مسجد سلطان احمد می انداخت پس از بازدید از این مسجد که صد البته رایگان بود از طریق تراموا و سپس فونیکلار خود را به هتل رساندیم تا پس از یک روز پیاده روی استراحت کرده و تجدید قوا کنیم برای صبحی دیگر.

صف خرید قهوه از محمت افندی

روز هشتم

برای این روز باز هم تصمیم به رفتن به مراکز خرید گرفتیم پس ابتدا برای مشاهده و خرید لباس شب زنانه راهی خیابان عثمان بی شدیم برای این منظور از طریق ایستگاه مترو تکسیم در ایستگاه عثمان بی پیاده شدیم و در خیابان ها مشغول دیدن و انتخاب اجناس مورد نظرمان شدیم من در این خیابان حال و هوای خیابان ولیعصر خودمان را احساس میکردم. پس از حدود سه ساعت پیاده روی و انجام مقداری خرید جهت سبک کردن بار و استراحتی کوتاه به هتل بازگشتیم.برای صرف نهار راهی خیابان استقلال شدیم و در یکی از رستورانهایی که بیشتر به ذایقه اعراب بود وارد شدیم غذا به صورت سلف سرویس بود و

پس از کشیدن غذا قبل از ورود به سالن خوردن غذا صندوق دار با مشاهده مقدارو نوع غذا هزینه آن را دریافت میکرد ما یک ظرف ماهیچه با برنج و یک غذای ترکی که ترکیبی از تکه های مرغ و فلفل دلمه و قارچ و پنیر پیتزا بود و یک ظرف سبزیجات سرخ شده به همراه سالاد سفارش دادیم که به همراه نوشابه مبلغ 55 لیر را پرداخت کردیم.غذا خوشمزه و لذیذ بود اما تنها نکته منفی برای ما نوغ برنج بود که تقریبا نیم پز بود و با دانه های بلوط ترکیب شده بود.

غذای ترکی

پس از صرف نهار اندکی در خیابان استقلال گشتیم و در ابتدای خیابان استقلال تصمیم گرفتیم با مجسمه معروف جمهوریت هم چند عکس یادگاری بگیریم.امروز را زودتر به هتل رفتیم تا از سرعت خوب اینترنت هتل استفاده کنیم برای ثبت خاطرات سفرمان در نت.

مجسمه جمهوریت

روز نهم

امروز روز آخر سفرمان بود هم خوشحال بودیم هم ناراحت خوشحال از دیدار مجدد فامیل و دوستان ووطن و ناراحت از کوتاهی عمر سفر.روز قبل تورلیدرمان آقای باریش با ما هماهنگ کرده بودند که ساعت 4 جهت ترانسفر ما به فرودگاه درب هتل حاضر میشوند پرواز ساعت 9 شب بود و به علت مسافت طولانی تا فرودگاه سبیها و ترافیک سنگین عصرگاهان استانبول 5 ساعت زودتر باید به سمت فرودگاه حرکت میکردیم.

پس فرصت را غنیمت شمرده و راس ساعت 8 در بوفه جهت سرو صبحانه حاضر شدیم و بعد از خوردن صبحانه اتاق را خالی و تحویل دادیم و چمدانها را به اتاق امانات تحویل داده و به سمت میدان تکسیم رهسپار شدیم برای خرید صدف های دریایی ابتدا راهی ایستگاه کاباتاش شدیم .آخرین اعتبار استانبول کارت را استفاده کردیم و در یکی از دکه های اطراف ایستگاه کاباتاش استانبول کارت را پس دادم و مبلغ 7 لیر پس گرفتم و پس از خرید از دکه فروش صدف به سمت میدان تکسیم برگشتیم که بدین منظور برای بار اول اقدام به خرید ژتون برای سوار شدن به فونیکلار کردیم که هر ژتون 3 لیر قیمت داشت.

ژتون تراموا

پس از پیاده شدن از فونیکلار تکسیم به سمت خیابان استقلال حرکت کردیم تا در انتهای این خیابان به برج معروف گالاتا برویم در اواسط خیابان استقلال به کلیسای زیبای سنت آنتوان رسیدیم و به بازدید از آنجا که رایگان هم بود پرداختیم.بسیار زیبا و روح نواز بود و فضای روحانی درون کلیسا انسان را تحت تاثیر قرار میداد.

کلیسای سنت آنتوان

پس از بازدید از این کلیسای زیبا به سمت انتهای این خیابان با شکوه حرکت کردیم و پس از حدود 15 دقیقه پیاده روی به برج زیبای گالاتا رسیدیم.از پایین برج زیاد مرتفع به نظر نمیرسید در صف خرید بلیط ورودی قرار گرفتیم که نکته تاسف بار برای ما نبودن هیچ ایرانی در این صف بود.هزینه ورودی برای هر نفر 20 لیر بود که از طریق آسانسور به بالای برج رفتیم و در بالای با منظره بی نظیر تنگه بسفر روبه رو شدیم البته محیط بیرونی برج بسیار کم عرض بود و تردد به کندی انجام میشد اما به نظر من واقعا ارزش دیدن داشت.در آنجا یک کافه رستوران زیبا هم بود که پس از پرسش از صندوقدار آنجا متوجه شدم احتیاج به رزرو دارد و بسیار هم گران است.

برج گالاتا

نمای تنگه بسفر از بالای برج گالاتا

پس از بازدید برج به سمت خیابان استقلال مجدد حرکت کردیم و پس از بازدید مجدد این خیابان در رستوران kfc نهار خوردیم که واقعا کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی داشت و برای دو نفرمان مبلغ 28 لیر را پرداخت کردیم.دیگر ساعت به چهار نزدیک شده بود پس به سمت هتل حرکت کردیم.طبق وعده اتوبوس راس ساعت 4 حاضر بود و پس از دو ساعت حرکت آرام در ترافیک به فرودگاه رسیدیم و پس از اندکی انتظار به سمت کنترل پاس حرکت کردیم و در نهایت ساعت 9 به سمت ایران حرکت و دو ساعت و چهل و پنج دقیقه بعد در فرودگاه امام خمینی به زمین نشستیم و مشتی خاطره در استانبول به یادگار گذاشتیم.

خیابان استقلال

در انتها دوست دارم پس از تشکر از شما بابت صبر و حوصله تان بابت مطالعه این سفرنامه نکاتی را یادآور بشم ابتدا اینکه با خرید استانبول کارت تا 50 درصد در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی میکنید.

در استانبول حدالامکان از گرفتن هتل های بسیار ارزان اجتناب کنید زیرا من خود به چشم دیدم افرادی که در این هتل ها مورد سرقت قرار گرفتند.حتما قبل از سفر مقاصد خود را مشخص کرده و از طریق نقشه حمل و نقل عمومی استانبول که به راحتی در اینترنت قابل دسترسی است بهترین مسیر را انتخاب و طبق آن عمل کنید.گرفتن هتل در منطقه تکسیم بسیار مناسب است.جهت چنج پول در صورت امکان از صرافی های فرودگاه اجتناب و در منطقه آکسارای به این کار اقدام کنید.

در ماه های بهمن و اسفند در استانبول تمامی فروشگاه ها در حراج هستند.اگر در فروشگاهی بیشتر 115 لیر خرید کردید از فروشنده تکس فری بخواهید تا در فرودگاه 8 در صد مالیات را پس بگیرید.در رستورانها کمتر نوشابه سفارش بدهید که یکی از منابع اصلی درآمد آنها از نوشابه است با قیمت 4 لیر.در روز اول خرید به فروشگاه های بزرگ مانند real رفته و آب و تنقلات خود را با قیمتی بسیار ارزان تر خریداری کنید.در فرودگاه هنگام بازگشت ابتدا به سراغ باجه تکس فرس بروید تا از ازدحام و استرس لحظات آخر در امان باشید.فراموش نکنید که استانبول در ابتدا یک شهر تاریخی و دیدنی است و پس از آن مکانی مناسب جهت خرید.

نقد هتل اترنو

این هتل واقع در یکی از خیابان های اطراف میدان تکسیم میباشد که البته دارای 4 ستاره میباشد اما با امکانات یک هتل سه ستاره اولین نکته قابل توجه در وررود به هتل لابی بسیار کوچک است . که به زحمت به 100 متر میرسد. متاسفانه برخورد کارکنان معمولی و بسیار غیر رسمی بود و البته کل پرسنل به 10 نفر هم نمیرسیدند.اتاق کوچک اما بسیار تمیز و با امکانات مناسب بود.صبحانه دارای تنوع و کیفیت خوبی بود.

از نقات قوت هتل به سرعت مناسب اینترنت و آرامی محیط هتل و امنیت اتاق ها میتوان اشاره کرد و ویک پوینت هتل نیز نبودن هیچ گونه امکانات تفریحی میباشد.از لحاظ مکانی هتل در یکی از بهترین و امن ترین مناطق استانبول است و صد البته بسیار مناسب از جهت حمل و نقل عمومی.البته در شهری مانند استانبول که تقریبا هتل حکم خوابگاه را دارد هتلی با این امکانات و قیمت، بسیار مناسب است.در بین هتل های 4 ستاره این منطقه هتل اترنو دارای مناسب ترین قیمت است.پیشنهاد ویژه من گرفتن اتاق هایی با دو تخت جداست تا اتاق بزرگتری به شما بدهند.