caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۵۲ ب.ظ

دوره های ماقبل تاریخی ایران


http://www.noandishaan.com/upload/images/mwzfr9okynret4jjwqu.jpg

دوره های ماقبل تاریخی ایران که به سه دسته تقسیم می شوند شامل :

1-از 10000 ق.م ( حجر قدیم) تا  4200 ق.م ( آغاز عصر شهر نشینی ) :

الف)این بخش شامل دوران پارینه سنگی یا پالئولیتیک می باشد زمان این تمدن بین 10000 تا 8000 ق.م است و از کهن ترین دوره های تاریخ می باشد . اقوامی که در این دوره می زیسته اند بترتیب  شامل انسانهای نئاندرتال ، کرومانیون و  هموساپین هستند . آثار این تمدن در درایران در غار های مهار لو و کمربند کشف شده است . ایتدایی ترین ابزار بدست آمده از این دوره منحصرا سنگ چخماق است که در دوره های بعد به شکل تبر ، چاقو ، کارد و به صورت یک ابزار دفاعی بهمراه دسته های صدفی و استخوانی بکار می رود .

ب) دوره بعدی مزولیتیک یا عصر حجر میانه می باشد که زمانی بین 8000 تا 5000 ق.م و این دوره ادامه دوره قبلی می باشد.

ج) دوران نئولیتیک یا عصر حجر جدید که شامل تمدن در ایران 5000 تا 4200 ق.م است و آثار این تمدن در نهاوند با سفالهای جدید یافت شده است .

د) حرکت اقوام از غار و استقرار در دشت

تغییرات حاصل شده غیر از استفاده از سنگ چخماق ،شامل  ظروف ابتدایی در اندازه های کوچک و ساده و بهره گیری از فرم چاله ها یا گودالهای کنار رودخانه و تداعی فرم قالب ظرف در ذهن و سپس استفاده از آب و خاک و مخلوط کردن و سفت کردن آنها با دست است . رنگ سفال نیز  قرمز و بعد ها به صورت نخودی ظاهر می شود .

 

بخش دوم از 4200 (عصر شهر نشینی ) تا 2900 ق.م :

الف) تمدن دوران کالکولیتیک بین 4200 تا 3400 ق.م است و شامل آثاری است که در تپه سیلک کاشان ، چشمه علی شهر ری ، تپه حصار دامغان ، تپه شوش خوزستان ، تپه گیان نهاوند می باشد .

ب) تمدن  دوران کالکولیتیک جدید در بین سالهای 3400 تا 2900 ق.م است که آثار این تمدن در تورنگ تپه و تپه گیان نهاوند کشف شده است . در این دوره اقوام از عصر غار نشینی و شکار به دوران استقرار در دشت و کشاورزی نایل می شوند .

 

تغییرات در این عصر شامل:

1-    بوجود آمدن جامعه ، ایل، قوم و قبیله

2-     مهاجرت به دشت برای تداوم زندگی که منجر به ایجاد زندگی چادر نشینی و اولین نشانه از ساخت مسکن می شود .

3-    ابداع اولین کوره های آجر پزی و سفالگری در فرم ابتدایی

4-    ایجاد اولین دهکده پیش از تاریخ به نام سیلک در کاشان

 

بخش سوم- از 2900 ق.م تا 800 ق.م :

الف) دوران برنز ( قدیم ) که آغاز پیدایش تمدن و فرهنگ  ایران بین سالهای 2900 تا 2000 ق. م است . در حقیقت پیدایش تمدن و فرهنگ مکتوب و قابل تحقیق و بررسی از همین دوران به بعد است که ایران وارد مرحله جدیدی با آثار معماری و ظروف متنوع ، امر داد و ستد و موضوعات دیگر می شود .

 

ب) دوران برنز میانه که تمدن ایران در بین سالهای 2000 تا 1600 ق.م است و در این عهد قدیمی ترین تمدن ایرانی ها با نام تمدن عیلامی ها شناخته شده است که بنام تمدن عیلام میانه نامگذاری شده است .

ج) دوران برنز  جدید هم از سالهای 1600 تا 1200 ق.م را شامل می شود که همزمان با دوران تمدن عیلام جدید بوده و آثارش به وفور در شوش کشف شده است .

 

د) عصر آهن با پایان یافتن دوران برنز و همزمانی آن با قسمت اعظم تمدن عیلام و کشف مفرغ و مس در ایران دوران دیگری در ایران آغاز می شود که از آن به عنوان عصر آهن یاد کرده اند و به خصوص مفرغ و برنز در این عهد مورد توجه قرار گرفته و در ساختن ظروف به کار گرفته شده است . آثار بدست آمده در این عهد شامل برنز های لرستان ، آثار گنجینه طلایی در کلار دشت و زیویه و قیطریه و دروس شمیران و چغازنبیل و هفت تپه خوزستان ، مارلیک گیلان و چندار و حسنلو در کرج است که تاریخ این زمان بین 1200 تا 800 ق. م بوده و به نام تمدن هزاره اول خوانده می شود و تقریبا در این زمان تمدن ایران وارد مرحله تاریخی می شود .


منبع: حامد قربانی در جمعه 26 تیر1388

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۳
محمود عباسیان امین

دوره های ماقبل تاریخی ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی