caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۸ ب.ظ

جشن خربزه در ترکمنستان + تصاویر


خربزه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی است. حالا در ترکمنستان برای آن یک جشن ملی راه انداخته اند. یک روز شاد و خوش در کنار موسیقی و رقص خربزه می خوزند. این فستیوال که چندین سال است در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برپا می شود هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.

مراسم جشن ملی خربزه معمولا با پیام رئیس جمهور این کشور خطاب به کشاورزان و تولیدکنندگان خربزه آغاز می شود. این برنامه با حضور مردم محلی و گردشگران خارحی، مقامات دولتی، مسؤلان امور کشاورزی، کشاورزان تولید کننده خربزه و هندوانه و برخی از سفرا و دیپلمات های خارجی برگزار شد. التبه حضور توریست های خارجی در این برنامه بیش از سال های قبل بوده است.

در این مراسم به خربزه‏‌کاران نمونه ترکمنستان جوایزی داده شد. همچنین نمایشگاهى از دستاوردهاى صنعت کشاورزی ترکمنستان و گونه‏‌های مختلف خربزه و هندوانه نیز برگزار شد. یک فستیوال رنگارنگ از خربزه های تولیدی در این کشور برپا شده است. بر اساس یک رسم قدیمی در این روز در محله‌های عشق‌آباد مردم می‌توانند به صورت رایگان خربزه توزیع می شود.

در روز ملی خربزه صدها نمایشگاه و بازار برای پذیرایی از میهمانان با خربزه‌های شیرین و خوشرنگ بر پا می شود. به گفته پرورش‌دهندگان خربزه در ترکمنستان، این کشور محل کشت 400 گونه از 1600 نوع خربزه‌ای است که در جهان وجود دارد.

در حال حاضر بیش از 200 نوع خربزه در ترکمنستان برداشت می‌شود. خربزه‌هایی که در ترکمنستان کشت می‌شوند به علت رشد در آب و هوای گرم و خشک و خاک رس، بسیار شیرین و خوش‌طعم هستند.

روز ملی خربزه از سال 1994 به عنوان یکی از جشن‏‌های ملی ترکمنستان برپا می شود و از آن زمان تاکنون خانواده‌های ترکمن دومین یکشنبه ماه آگوست هر سال را به این مناسبت جشن می‌گیرند.

خربزه از هزاران سال پیش مانند دیگر نمادهای ملی ترکمنستان از جمله اسب ترکمنی زیبا و فرش دستباف ترکمن مورد توجه مردم این کشور قرار می گیرد. هم اکنون خربزه بهانه ای شده است برای جذب گردشگر. چه خوب است که از این دست تجربه ها برای کشور خودمان که محصولات کشاورزی منحصر به فرد فراوانی دارد استفاده کنیم و در ایران نیز با برپایی چنین فستیوال هایی از فرصت جذب گردشگر استفاده کنیم.

نویسنده : فواد شمس

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

 جشن خربزه در ترکمنستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی