caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ

بچه پلنگ های ترکمنی و ایرانی



بچه یوزپلنگ های ترکمنی و ایرانی

در روسیه نوعی عینک « سه بعدی» ساخته شده است که قادر است به صورت پویا نمایش تصاویر «دیس پلی» - صفحه نمایش – های استاندارد های گوناگون را به شکل سه بعدی تنظیم کند. با استفاده از مواد « ال.سی.دی» جدید چنین کاری ممکن شده است.

در روسیه نوعی عینک « سه بعدی» ساخته شده است که قادر است به صورت پویا نمایش تصاویر «دیس پلی» - صفحه نمایش – های استاندارد های گوناگون را به شکل سه بعدی تنظیم کند. با استفاده از مواد « ال.سی.دی» جدید چنین کاری ممکن شده است. کریستال های جدید در عینک های سه بعدی نه تنها امکان تماشای برنامه های سه بعدی بدون خستگی چشم را برای بیننده فراهم میکند ، بلکه تماشای چند برنامه بطور همزمان روی صفحه نمایش را ممکن می سازد. عینک های سه بعدی بطور محسوسی از نوع مشابه خارجی بهتر هستند ، به این دلیل آینده علمی و تجاری خوبی در انتظار طرح هایی است که متخصصان انستیتوی فیزیک عمومی آکادمی علوم روسیه روی آنها کار می کنند.

 

 

© Photo: SXC.hu

نمایشگاه سکه های نادر که به مناسبت باز یهای المپیک تابستانی سال 1980 میلادی در مسکو ضرب شدند و سکه های ویژه باز یهای المپیک زمستانی در موزه یکاترینبورگ تاریخ هنر جواهر سازی گشایش یافت. بیش از 300 نمونه از 12 کشور جهان در این کلکسیون به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه سکه های یادبود و همچنین اسکناس های عمودی به ارزش 100 روبل به معرض نمایش گذاشته شده اند که برای اولین بار در سنت چند قرنی تنظیم علایم و نقوش روی اسکناس های روسی به شکل عمودی به چاپ رسیدند و سری ویژه سکه ها با پرتره های قهرمانان مشهور المپیک شوروی و روسیه. ( در روسیه برای نخستین بار اسکناس هایی که نقوش ترسیم شده روی آن بشکل عمودی است به مناسبت المپیک زمستانی سوچی چاپ شدند).

 

 

Photo: nbp.pl 

در مسابقات سورتمه های سگی در کامچاتکا ( شبه جزیره واقع در خاوردور روسیه) تا 300 سگ سواری شرکت خواهند کرد. تقاضای های شرکت در این مسابقه خطرناک و ماجراجویانه که طول مسیر آن در سال جاری 1300 کیلومتر خواهد بود از طرف سورتمه سواران دریافت شد که سه زن نیز در بین دیگر شرکت کنندگان حضور دارند. هر یک از آنها سورتمه هایی را که از 10-8 سگ آن را می کشند هدایت خواهند کرد. مسابقه اول ماه مارس در حومه شهر پطروپاولوفسک – کامچاتکا آغاز خواهد شد. مسیر آن از 21 نقطه مسکونی عبور خواهد کرد. طی آن دیدار اعضای اکیپ با ساکنان محلی و اجرای برنامه های مختلف در نظر گرفته شده است. خط فینال در شمال – شرق کامچاتکا قرار دارد. جایزه نقدی این مسابقه 200 هزار دلار است.

 

Photo: EPA 

سه بچه یوزپلنگ از زوج یوزپلنگ های ترکمنی و ایرانی از مرکز پرورش و توانبخشی یوزپلنگ های آسیایی واقع در ناحیه کراسنودار ، « فیشت»، « آخون» و «ویکتوریا» نامیده شدند. این اسامی از قلل باشکوه کوههای قفقاز واقع در پارک ملی سوچی گرفته شده اند که این مرکز در آنجا واقع است. قله فیشت در پارک طبیعی قفقاز واقع است که بهار سال 2015 میلادی بچه ها که بزرگتر بشوند در آنجا آزاد خواهند شد. تنها بچه یوزپلنگ ماده نام ویکتوریا را به افتخار پیروزی های آینده تیم روسیه در 22- مین باز یهای المپیک زمستانی دریافت کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، 5 سال پیش برنامه احیای یوزپلنگ آسیایی در غرب قفقاز را مطرح کرد. اولین مرکز ویژه پرورش و توانبخشی جانوران بزرگ برای آزادی بعدی آنها در طبیعت در محوطه ای به مساحت 11 هکتار برپا شده است که اولین مرکز از این نوع در روسیه می باشد.

Photo: Ria Novosti


منبع: سایت صدای روسیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی