caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ

بورودینو: صحنه افتخارات روسی


بورودینو: صحنه افتخارات روسی

کمپانی رادیویی صدای روسیه به آشنایی شما با شهرهای باستانی روسیه و مراکز توریسم بین المللی ادامه می دهد. امروز به صحنه معروف نبرد « بورودینو» می رویم که در 124 کیلومتری مسکو واقع است. همانا در این محل روز 26 ماه اوت سال 1812 میلادی دو ارتش عظیم در سکوت اسرارآمیز این دشت روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

کمپانی رادیویی صدای روسیه به آشنایی شما با شهرهای باستانی روسیه و مراکز توریسم بین المللی ادامه می دهد. امروز به صحنه معروف نبرد « بورودینو» می رویم که در 124 کیلومتری مسکو واقع است.

همانا در این محل روز 26 ماه اوت سال 1812 میلادی دو ارتش عظیم در سکوت اسرارآمیز این دشت روبروی یکدیگر قرار گرفتند. ارتش روس به فرماندهی کوتوزوف و ارتش بزرگ ناپلئون امپراطور فرانسه. دشمن به سوی مسکو، پایتخت باستانی روس پیشروی می کرد تا درست به قلب روسیه بزند. کوتوزوف تصمیم گرفت در دشت « بورودینو» نبردی بیادماندنی به راه بیاندازد.

در روستای گورکی که ستاد فرماندهی او قرار داشت، روی تپه مرتفعی مجسمه یادبود کوتوزوف برپاست. لودمیلا توراشوا کارمند موزه – پارک نظامی – تاریخی « بورودینو» در این باره تعریف کرده گفت: این ستونی هرمی شکل از گرانیت سرخ رنگ است که با عقاب برنزی – سمبل پیروزی تزیین شده است. در سمت مقابل این مجسمه شمشیر طلایی – هشدار مهیبی به اشغالگران و نشانه انتقام نقش بسته است. در پایه مکعبی نه چندان بزرگی کوتوزوف و همراهانش در روز نبرد بصورت نقش برجسته نمایان هستند. در سمت مقابل پایه مجسمه چنین کلماتی حک شده اند: « دشمن در تمام نقاط منعکس شده است».

کوه تپه ای مرکز نبرد بود که به افتخار ژنرال رایفسکی نامیده شده است و در یک کیلومتری « بورودینو» قرار دارد. این تپه بر نواحی مجاور غالب است. « استحکامات بزرگ» برای دسته های ناپلئون مهلک بود. در میدان نبرد در مقابل آن بیش از 40 در صد سربازان فرانسوی جان خود را از دست دادند. ناپلئون دستور داد نیروها را به خط سابق عقب بکشند. نبردی که 15 ساعت طول کشید برای ارتش ناپلئون تقریباً بی نتیجه به پایان رسید.

تقریباً تمام دشت « بورودینو» پر از مجسمه های یادبود است. آنها در احاطه علفزارها، یا بصورت مجموعه و یا تنها ایستاده اند - برج ها، ستون های هرمی شکل، ستون ها و یا سنگ های دارای اشکال ناهمگون. روی آنها عقاب های برنزی ، نقش های برجسته و تاج های گل برگ بویا و صلیب های گئورگی به چشم می خورند.

جنگ دیدگان سال 1812 میلادی، اولین حافظان دشت بورودینو، بودند. در مرکز دشت بورودینو، موزه افتخارات نظامی قرار دارد. عمارت کنونی آن در سال 1912 میلادی ساخته شد. در مقابل موزه سلاح ارتش ناپلئون که در سال 1812 برای همیشه ساکت شد قرار دارد. در آستانه 200-مین سالگرد نبرد بورودینو، و در روز آن نبرد بزرگ، هفتم ماه سپتامبر، برنامه ویژه جشن برگزار خواهد شد.

هر سال در روز « بورودینو» تعداد زیادی از مردم به اینجا می آیند. در سال گذشته تعداد آنها 100 هزار نفر بود. در سال جاری احتمالاً بیشتر خواهد بود. هیأت نمایندگی خارجی نیز زیاد به نزد ما می آیند. وابسته نظامی و سفیر فرانسه نیز به اینجا می آیند. بخش رسمی این برنامه ها در کنار مجسمه یادبود اصلی روی تپه رایفسکی برگزار می شود. پس از آن ارکستر ارتشی هنرنمایی می کند و البته صحنه هایی از نبرد « بورودینو» بازآفرینی می شوند.

نبرد در « بورودینو» تأثیر زیادی بر سرنوشت آتی تمام اروپا گذاشت. هیچ کس نمی توانست تصور بکند که بزودی پس از آن، سربازان روس وارد پاریس شوند و ملت های اروپا از آقایی فرانسه آزاد شوند و خود ناپلئون از سلطنت کنار برود. همه اینها با نبرد دشت « بورودینو» شروع شد.



منبع: http://persian.ruvr.ru/2012_07_07/80653569/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۱
محمود عباسیان امین

بورودینو: صحنه افتخارات روسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی