caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۹ ب.ظ

برادر ارشد مسکو

برادر ارشد مسکو

© Photo: ru.wikipedia.org/Lodo27/cc-by-sa 3.0

بازرگانان در ولوکولامسک مشغول تجارت بودند و شهروندان مشغول کشیدن کشتی های آنها در خشکی

شهر « ولوکولامسک» واقع در 100 کیلومتری شمال – غرب مسکو – قدیمی ترین شهر در استان مسکوست. آن را « برادر ارشد» مسکو می نامند. بارها « ولوکولامسک» مجبور شد از « خواهرش» در مقابل حمله دشمنان دفاع کند. اغلب ارتش های بیگانه که از سمت غرب به سوی مسکو پیشروی می کردند با دیوار این شهر روبرو می شدند ولی هر بار حمله آنها بشدت دفع می شد.روسیه شاهکارها و ایثار قهرمانان را فراموش نکرده است: در سال 2010 میلادی لقب « شهر افتخارات جنگی» به « ولوکولامسک» اعطا شد.

این شهر در سال 1135 میلادی تأسیس شد و علاوه بر دژ مهم استراتژیکی نظامی یک مرکز بزرگ تجاری نیز بود. بازرگانان در آنجا مشغول تجارت بودند و شهروندان مشغول کشیدن کشتی های آنها در خشکی. چنین شغل غیرعادی توضیح ساده ای دارد. دو رودخانه در نزدیکی شهر جریان دارد. بازرگانانی که اجناس خود را بصورت ترانزیت از شهر « ولوکولامسک» با کشتی حمل می کردند، اغلب مجبور می شدند کشتی خود را از یک رودخانه به رودخانه دیگر منتقل کنند. بدین منظور از ساکنان محل کمک می گرفتند. آنها با کمک وسیله نقلیه خاصی که از چوب های توس ساخته شده بود کشتی و بارها را از یک رودخانه به رودخانه دیگر منتقل می کردند. کاری فوق العاده سخت و پرزحمت، اما سودآور: بازرگانان سخاوت زیادی در پرداخت دستمزد آنها بخرج می دادند.

شهر ولوکولامسک بلایا و مصیبت زیادی طی 9 قرن پشت سر گذاشت اما وحشتناکترین آنها جنگ جهانی دوم بود. پاییز سال 1941 میلادی در حومه شهر نبرد سختی با نیروهای آلمانی درگرفت که بسوی مسکو پیشروی می کردند. دوباره « برادر ارشد» پایتخت را از حمله دشمن نجات داد ، اما قیمت آن گزاف بود: پس از پیروزی « خواهر» - مسکو به کمک « برادر مجروح» شتافت. معماران به احیای خانه ها و بهترین متخصصان مرمت و بازسازی به احیای شاهکارهای معماری پرداختند.

ولوکولامسک کنونی – شهری کوچک و زیبا و آرام مملو از پارک ها و کوچه باغ های سبز است. مجموعه معماری کرملین ولوکولامسک، مهمترین جای دیدنی شهر است. کلیسای « رساخیز» سنگ سفید که در قرن 15 ساخته شد به ویژه زیباست. دیوارهای آن غنی از حکاکی ها و نقوش تزیینی است و دکور داخل آن با نقاشی های باستانی تزیین شده است. قرنهاست که شمایل معجزه گر نیکولای مقدس در این کلیسا نگهداری می شود. بر طبق باورهای مردمی در زمان محاصره شهر توسط نیروهای لهستانی اوایل قرن 17، کشیش ها و مومنان شمایل را به برج دژ بردند و شب و روز برای نجات شهر دعا کردند. بزودی اشغالگران لهستانی عقب نشینی کردند.

در نزدیکی کلیسای « رستاخیز» کلیسای باشکوه « نیکولسکی» قرار دارد که در نیمه دوم قرن 19 از آجر قرمز و سنگ سفید ساخته شد. این کلیسا به عنوان جاویدان سازی خاطره سربازان روس ساخته شد که در میدان های نبرد بر خاک و خون افتادند. بین این دو کلیسا، برج ناقوس 5 طبقه قرار داشت که بهترین نمونه معماری کلاسیسزم بود.

در فاصله چند کیلومتری از « ولوکولامسک» یکی از مشهورترین و زیباترین صومعه های روسیه قرار دارد – صومعه یوسف –ولوکولامسکی که در قرن 15 ساخته شد و به نام یوسف ولوتسکی مقدس نامیده شد. او سرسختانه و بطور آشتی ناپذیری با مرتدان مبارزه می کرد و نویسنده با استعداد و زبردست کلیسایی بود. کلیساهای سنگ سفید صومعه که در پشت دیوارهای عظیم و نیرومندی پنهان شده اند با زیبایی جادویی و غیر زمینی خود باعث شگفتی می شوند. کلیسای با شکوه « اوسپنکی» که در قرن 17 ساخته شد به لحاظ نقاشی های عالی و جایگاه طلایی مجلل شمایل ها شهرت بسیاری دارد. درنزدیکی صومعه چشمه آبی هست که به گقته ساکنان محل آبش شفابخش است و خیلی از بیماری ها را درمان می کند.

حدود 22 هزار نفر در شهر « ولوکولامسک» زندگی می کنند و در مسکو بیش از 12 میلیون نفر. پایتخت مدتهاست که بزرگتر از « برادر ارشد» خود شده است. اما ساکنان « ولوکولامسک» به شهر خود افتخار می کنند و با تکبر خاصی به مسکویی ها نگاه می کنند.

خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/2014_07_24/275071497/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۵
محمود عباسیان امین

برادر ارشد مسکو

برادر ارشد

مسکو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی