caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica

فروش بلیط کشتی میرزا کوچک خان

caspian persica
هدف وبلاگ:
گردشگری دریایی، توسعه ی گردشگری پایدار، مفید و سودمند، ارائه ی جاذبه های پیدا و نا پیدای بندر انزلی، استان و منطقه. آشنایی با ملل و اقوام دیگر جهت رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در مردمانم به امید آنکه آن باشیم که باید باشیم.


سخنی پیرامون سفر:
سفر جذابترین، دلچسب ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات عمر آدمی ست که تا ابد همراه اوست. حتی یادآوری و مرور آن شادی و نشاط برایمان و نزدیکانمان به ارمغان می آورد. سفر انسان را هوشمند تر و پخته تر می سازد. جذابیت ها، تنوع طبیعی و جذابیت های محسوس و نا محسوس انسان ها،تنوع فرهنگ ها، گوناگونی، رنگ ها و رفتارها کمک می کند به بروز ابتکار، نوع آوری، خلاقیت و حتی نبوغ در کسب و کار.دانش زندگی را افزایش می دهد و زندگی را با نشاط تر آسان تر می سازد.سفر برطرف کننده ی اندوه هاست به دست آوردن روزی دانش و آداب زندگی و پیدا کردن دوست از مواهب سفر است.
سفر های کوتاه را با ما تجربه کنید و آماده ی سفرهای بزرگ و جادویی زندگی باشید
گردآورنده
آخرین نظرات
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۱۴ ب.ظ

از روسیه با عشق



از روسیه با عشق

کمتر کسی از توریست ها با دست خالی از سفر خارج به کشور خود برمی گردد. امروز در باره سوغاتی هایی برای شما تعریف می کنیم که می توان آنها را در روسیه خریداری کرد. ماتریوشکا، والنکی و خاویار اولین چیزهایی هستند که وقتی گردشگران خاطرات سفر به روسیه را به یاد می آورند معمولاً به فکرشان می رسد. اما در واقع خیلی چیزهای جالب دیگر در روسیه هست که می توانند سوغاتی های جالبی شوند. البته ماتریوشکا محبوب ترین سوغاتی باقی می ماند.

در باره ماتریوشکای روسی چه می توان گفت؟ بطور مختصر و خلاصه ، ماتریوشکا عروسک های ساخته شده از چوب هستند که در داخل یکدیگر جا می گیرند. تعداد عروسک ها می تواند از سه تا هفت عروسک و حتی بیشتر از آن باشد. عروسک ماتریوشکا معمولاً شبیه یک دختر لپ قرمزی با لباسی زیبا و رنگارنگ است. به عقیده تعدادی از محققان ایده گذاشتن یک عروسک دردل عروسک دیگر از عروسک ژاپنی خدای شانس « فوکوروما» به عاریت گرفته شده است. احتمال آن می رود که خدای ژاپنی بر ایده عروسک ماتریوشکا تأثیر گذاشته باشد. اما اجرای این ایده بر اساس پیشه وری ملی روسی پیاده شده است.

هدیه دیگر روسی – والنکی است که در مناطق گرمسیر نمی توان از آن استفاده کرد. زیرا والنکی از پشم گوسفند درست می شود و پوتین های خیلی گرمی هستند. تاریخ ساخت والنکی بیش از 1500 سال عمر دارد.اما رواج گسترده آن در نیمه اول قرن 19 به ثبت رسیده است. والنکی ها در آن زمان در مقیاس صنعتی تولید می شدند. تا قبل از آن والنکی ها یک کالای بسیار گرانقیمت بودند که کمتر کسی از عهده خریداری آنها برمی آمد. خودویژگی والنکی در آن است که این نوع پوتین از پشم گوسفند بدون درز درست می شوند، به این دلیل آنها نرم و راحت هستند و پا را نمی زنند. برای آب و هوای سرد و زمستان های طولانی نمی توان چکمه ای گرم تر و اکولوژی تر از والنکی های روسی پیدا کرد.

در بین دیگر کالاهای روسی که باعث افتخار و غرور روسیه است، روسری ها و شال های بافته شده «پاولوف پاساد» جای خاصی بخود اختصاص می دهند. روسری های پاولوف پاساد با گلهای صحرایی روشن ، و زمینه قرمز و یا صورمه ای به شخصیت های مشهور هدیه می شدند. دختران جوان آنها را تا آخر عمر نگهداری می کردند و بعد برای نسل بعدی به ارث گذاشته می شدند.

برای آماده شدن روسری با نقش های جدید سه ماه وقت لازم است. ابتدا نقاش تصویر را با گواش روی کاغذ رسم می کند. سپس این تصویر روی روسری پیاده می شود. روسری هایی که هم نقش هستند فقط به تعداد 20 روسری در کارگاه پاو لوف پاساد تولید می شوند. اندازه بزرگترین روسری دو و نیم در دو نیم است. حتماً فکر می کنید چه روسری بزرگی! بسختی می توان باور کرد، اما وزن چنین روسری کمتر از 350 گرم است. سر و راز وزن کم این نوع روسری با مرغوب ترین نخ های پشمی در ارتباط است که برای بافت روسری های پاولوف پاساد از آنها استفاده می شود.

 سوغاتی های درست شده از پوست درخت غان در بین توریست ها خیلی محبوب است. حیطه استفاده از پوست این درخت وسیع است. در دوران قدیم برای درست کردن سبد و سطل آب از آن استفاده می شد. در زمان حاضر جا نانی پوست غان محبوبیت زیادی دارد. در ظروف استوانه ای شکل درست شده از پوست غان می توان هم محصولات خشک مانند برنج و حبوبات را نگهداری کرد و هم مایعات را. بنا به باور قدیمی می توان شیر را در آنها نگهداری کرد و خامه هفته ها تازه می ماند و ترش نمی شود. « لاپتی» ها – کفش های سبک مانند صندل را نیز در روستاهای روسی از پوست غان می بافتند.

  جغرافیای صنایع دستی روسیه خیلی وسیع است. روسیه از ثروت غنی استعداد ها نیز برخوردار است. با تعریف در باره سوغاتی ها که توریست ها از روسیه با خود وطن می برند ما فقط دریچه کوچکی به روی دنیای بزرگ هنر مردمی روسیه برای شما باز کردیم. وسایل مسی قفقاز و توربافی « وولوگودسک» ، سماورهای تولا و کریستال ولادیمیر و استخوان های خولموگورسک، و مینیاتورهای لاکی پالِخ از جمله دیگر سوغاتی های معروف روسی هستند. روسری های اورنبورگی فوق العاده ظریف آنقدر لطیف و سبک مثل پر هستند که براحتی از توی انگشتر رد می شوند.

نمی توان در باره همه آنها در یک برنامه تعریف کرد. شاید لازم هم نباشد. بقول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن.


خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2013_07_16/117862750/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۵
محمود عباسیان امین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی